previous arrow
next arrow
PlayPause
Shadow
Slider

ŠALČININKŲ JANO SNIADECKIO GIMNAZIJOS EDUKACINĖS ERDVĖS

 

2020 m. spalio 15 d. Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija apdovanota

už racionalų vidaus edukacinių erdvių kūrimą.

Kviečiame pasižvalgyti po gimnazijos svarbias mokinių ugdymui pritaikytas edukacines erdves. Jų kūrime dalyvavo visa gimnazijos bendruomenė.

 

Edukacinė erdvė  „Užrašai ant laiptų“.

Tokiais užrašais skatinama mokinius pasitikėti savimi, elgtis draugiškai. Jie turi įtakos gerai mokinių nuotaikai, savijautai.

Siena skirta mokinių kūrybinei veiklai.

Siena dailės kabinete, skirta mokinių popamokinei kūrybinei veiklai. Tokiu būdu skatinama mokinių meninė saviraiška, kurios metu jie išbando naujas tapybos technikas.

Gimnazijos korpusų ir aukštų suskirstymas pagal dalykus.

Šiuolaikinis mokymas neturi vykti tik klasėse. Dalykinė veikla gimnazijoje tęsiama koridorių erdvėse. Matematikos kabinetų koridoriuje ant sienos patalpinta matematikos formulių dekoracija, nuolat primenanti mokiniams pagrindines matematikos formules.

Užsienio kalbų koridoriaus pradžioje ant sienos esantys užrašai labai praturtina anglų kalbos žodyną.

Lenkų kalbos kabinetų koridoriuje įrengtos mini bibliotekos — pačių vaikų iš parduotuvių atsineštos ir dekoruotos daržovių dėžės su knygomis įvairia tematika.

Lietuvių kalbos kabinetų koridoriuje ant sienų esantys medeliai puošiami informacija apie lietuvių tautos tradicijas ir  Lietuvos istorijai bei literatūrai nusipelniusias asmenybes.

Pradinių klasių koridoriuose pertraukų metu vaikai linksmai šokinėja sukurtu pėdų takeliu. Judriausiame koridoriuje visiems prieinamas ūgio matuoklis. Tai dailės mokytojos ir mokinių kūrybinis darbas.

Neformalaus ugdymo erdvė.

Valgykla po pamokų tampa neformalaus ugdymo erdve, kurioje ant sienos užrašyti žodžiai skatina jaunimą veikti ir gyventi optimistiškai, o įrengtose lentynose demonstruojami mokinių darbeliai.

Kaladėlės žaidimui „Domino“, šachmatai.

Kai lauke šalta, mokiniai dėlioja domino kaladėles koridoriuose, o kai šilta — žaidžia mokyklos parke. Kaladėles gamino technologijų mokytojas kartu su mokiniais. Taip pat esant šiltam orui mokiniai lavina savo įgūdžius žaidžiant šachmatais gimnazijos vidiniame kiemelyje.

Saulės laikrodis gimnazijos parke.

Technologijų mokytojas kartu su mokiniais išrinko labiausiai saulėtą vietą gimnazijos parke, sukūrė projektą ir iš granito gabaliukų sumontavo saulės laikrodį. Mokiniai išmoko juo naudotis, sekti saulės kelią dangaus skliautu.

Dekoratyvinis dubuo (gėlynas) parke.

Šalia etnografinės sodybos – modernus mokinių darbas (dekoratyvinis dubuo, iš kurio tarsi liejasi pienas). Kiekvieną ankstyvą pavasarį gimnazijos bendruomenę džiugina tulpių žydėjimas, o jam pasibaigus, mokiniai kartu su biologijos mokytoja sodina baltais žiedais žydinčias gėles.

Pojūčių takas aktyviam poilsiui pertraukų metu.

Pojūčių takas mokiniams suteikia įdomių ir neįprastų potyrių. Juo reikia eiti basomis ir per pėdas stiprinti bei atstatyti visų organų veiklą. Smagus, linksmas ir naudingas laiko praleidimas.

Mokomasis vaistažolių daržas.

Gimnazijos parko teritorijoje mokiniai su biologijos mokytoja augina sveikatai naudingas vaistažoles. Vaikai plečia biologijos žinias, sužino apie sodinamų žolelių naudą organizmui, jų gydantį poveikį.