
Mokomoji–pažintinė išvyka į Kauną, 2025 m. spalio 29 d.
Spalio 29 d. įvyko paskutinė kvalifikacijos tobulinimo stažuočių pagal TŪM programą dalis – mokomoji–pažintinė išvyka į Kauną, kurioje dalyviai lankėsi KTU Vaižganto progimnazijoje ir Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje.
KTU Vaižganto progimnazijoje – gabių vaikų ugdymas ir architektūra
Progimnazijos direktorė Rūta Songailienė pasitiko dalyvius jaukioje mokyklos muziejaus erdvėje, vaišindama kava ir sausainiais. Savo sveikinimo žodyje ji pristatė pagrindines mokyklos kryptis – gabių mokinių ugdymą ir architektūros integravimą į ugdymo procesą.
Direktorė akcentavo, kad „gabus – nelygu pavyzdingas“: kiekvienas mokinys turi unikalių gebėjimų, kuriuos svarbu pastebėti ir stiprinti. Mokykloje veikia gabių vaikų atpažinimo ir ugdymo sistema, paremta kūrybiško mąstymo, intelektinių gebėjimų ir saviraiškos vertinimu. Mokytoja pabrėžė, kad „planas – tik kryptis“, o darbas su gabiu vaiku reikalauja lankstumo, pasitikėjimo ir kūrybiškumo.
Kristina Grigaitė-Bliūmienė, tarptautinių projektų koordinatorė, pristatė Erasmus+ projektą „Pasaulio muzika augalams“ ir pasidalijo patirtimi apie mokytojų stažuotes užsienyje, tarp jų – Graikijoje. Projektinė veikla, anot jos, kuria erdvę lyderystei be titulo, skatina refleksiją, bendradarbiavimą ir tarptautinį mokymąsi.
Progimnazijoje taip pat pristatytas miško terapijos taikymas etikos pamokose (mokytoja Ieva Malukienė). Šis metodas padeda mažinti stresą, ugdo emocinį stabilumą, savęs suvokimą ir kūrybiškumą, o refleksija tampa svarbiausiu mokymosi etapu.
Apie įtrauktį ir pagalbos mokiniui sistemą kalbėjo Modesta Motijauskienė, direktoriaus pavaduotoja ir specialioji pedagogė, bei Ada Čaraitė, socialinė pedagogė. Savo patirtimi dalijosi ir technologijų mokytoja Kristina Auglienė, pristatydama kūrybines komandinio darbo užduotis technologijų pamokose.
Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje – pilietiškumo, lyderystės ir bendruomeniškumo dermė
Antroji vizito dalis vyko Kauno r. Garliavos Juozo Lukšos gimnazijoje. Sveikinimo žodį tarė gimnazijos direktorius Vidmantas Vitkauskas, istorijos mokytojas ekspertas, pabrėždamas pilietiškumo ir bendruomeniškumo svarbą šiuolaikinėje mokykloje.
Mokytojai Loreta Žilinskienė, Kristina Grigaitė-Bliūmienė, Edita Liutkevičienė ir Birutė Daugelienė pristatė gimnazijos patirtį, kaip pasidalintos lyderystės principai, savanorystė ir veiksminga komunikacija padeda kurti įtraukią ir aktyvią mokyklos kultūrą.
Didelis dėmesys skirtas mokinių savivaldai – dalyvaujamajam biudžetui, pilietinėms iniciatyvoms, tarptautiniam bendradarbiavimui su Lietuvos moksleivių sąjunga. Pristatyta ir socialinė–pilietinė veikla kaip privaloma ugdymo dalis, skatinanti mokinių atsakomybę bei įsitraukimą.
Gimnazijos pedagogų komanda (Asta Goberienė, Virginija Levanauskaitė, Asta Račkauskienė, Audronė Armonienė, Rasa Lakickienė) dalijosi STEAM ir CLIL metodikos taikymo patirtimis, o socialinės pedagogės Gintarė Orintienė, Jolita Trapulionienė bei psichologė Laura Kuncevičienė pristatė įtraukties ir adaptacijos atvejus bei gabių mokinių ugdymo iššūkius.
Pertraukose tarp konferencijos dalių vyko praktiniai užsiėmimai: sensorinis relaksacijos pratimas (psichologė Lina Labatmedienė) ir eko spaudo dirbtuvės komandos formavimui (mokytoja ekspertė Alina Vitkauskienė).
Refleksija ir įkvėpimas ateičiai
Stažuočių ciklo užbaigimas Kaune tapo ne tik naujų idėjų šaltiniu, bet ir įkvėpimu tęsti lyderystės, įtraukties ir kūrybiškumo stiprinimą savo mokyklose. Kauno pedagogų patirtys parodė, kad lyderystė be titulo, įtraukusis ugdymas ir gebėjimas mokytis iš patirties – tai kelias į gyvą, mokinių iniciatyvomis ir vertybėmis grįstą mokyklą.




 
								 
							 
							 
    