previous arrow
next arrow
PlayPause
Shadow
Slider

Projektas „Mes tyrinėjame gamtą“

Rudeniui įsibėgėjus Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijoje buvo vykdomas projektas „Mes tyrinėjame gamtą“, kurio veikla buvo skirta biologijos žinioms gilinti. Planuojant tiriamąjąveiklą buvo siekiama pagyvinti mokymosi procesą, ugdyti mokinių savarankiškumą, iniciatyvumą. GIII-GIV klasių moksleiviai tobulino svarbius praktinius įgūdžius, mokėsi planuoti savo veiklą ir derinti ją su draugų, kolegų veikla, visiems buvo svarbu  kryptingai siekti tikslo, mokytis analizuoti, apibendrinti, kelti hipotezes bei daryti išvadas. Galima tvirtinti, jog šis projektas buvo skirtas mokinių laisvalaikio veikloms paįvairinti.

Džiugina projekto veiklų rezultatai:

Moksleiviai su nitratų matuokliu ir specialiomis nitratų nustatymo juostelėmis tyrė Šalčininkų miesto parduotuvėse pardavinėjamus vaisius ir daržoves. Buvo nustatyta, kad daržovių ir vaisių nitratų kiekis neviršija ribos. Nustatyta, jog daugiausiai nitratų rasta salotose ir špinatuose, o mažiausiai – obuoliuose ir vynuogėse.

Mokiniai ištyrė gimnazijoje esančius augalus ir įrodė, kad kambarinių augalų žiotelių forma yra skirtinga. Naudojo „antspaudų metodą“, kai augalo lapas nudažomas spalvotu nagų laku, o paskui su lipnia juostele nuimamas nudažytas viršutinis sluoksnis. Atkreiptas dėmesys, kad ypatingai atrodė begonijos žiotelės.

Kitas tyrimas buvo susietas su augaluose vykstančia transpiracija. Buvo įrodyta, kad augalai garina vandenį, nustatyta, kokiomis sąlygomis transpiracija vyksta intensyviausiai.

Projekto lėšomis buvo nupirktas mikroskopinių preparatų rinkinys „Gyvybė vandenyje“. Vykdydami praktines veiklas mokiniai stebėjo Protista karalystės organizmus, lygino jų sandarą, aptarė jų reikšmę Žemėje. Mokiniai susipažino su maurakuliu, euglena, valkčiadumbliu, spirogyra, mauragimbe ir kt. Apžiūrėjo ciklopo, hidros, dafnijos preparatus. Išsiaiškino, kad jie priklauso Gyvūnų karalystei, nors ir yra beveik nematomi.

Dirbdami su herbarų ir biologijos kabinete esančių gyvūnų kolekcijomis moksleiviai pakartojo organizmų klasifikaciją.

 

Išvykos metu susipažino su pasaulio ir Lietuvos gyvūnija, išklausė teorijos kursą, kaip daromos gyvūnų iškamšos.

Šioje stovykloje buvo stengiamasi ugdyti savimi pasitikinčią, sumanią asmenybę, siekiant  sudominti jaunuolius biologijos mokslu, jo nauda, realių problemų sprendimu pasitelkiant gamtoje vykstančius procesus.

Nuoširdžiai dėkojame Šalčininkų rajono savivaldybei už paramą įgyvendinant šį projektą.

Projekto koordinatorė

Aleksandra Sinkevič